neděle 3. července 2016

Planoucí hvězda


Název: Planoucí hvězda (Raging Star)
Série: Prašná zem (3)
Autorka: Moira Youngová
Překladatel: Uherčík Zdeněk
Nakladatelství: CooBoo, 2015
Počet stran: 336
Anotace: Saba je odhodlaná vzít osud pevně do svých rukou a porazit DeMala. Ten se rozhodl vybudovat Nový Eden – místo, kde mají místo jen mladí a zdraví, kteří budou věrně sloužit jeho zájmům. Zároveň místo, kde ovšem nemají místo staří, nemocní ani neposlušní. A Saba by se mohla stát spoluvládkyní Nového Edenu. A DeMalo jí nabízí dokonce ještě svůdnější nabídku, které prakticky nejde odolat. Ovšem musela by zradit své přátelé i vše, v co do teď věřila. Jak se Saba rozhodne? Dokáže změnit doslova celý svět?


Tak je Juvi zase tady a zase si bude hrát na velkého kritika! Hold jsem neměla přes školní rok čas psát recenze, tak uvidíme, jestli se teď napravím. Jako obvykle - Fialová šmouha = spoiler.

Planoucí hvězda - závěr série Prašná zem - přináší Sabě další složitosti do jejího života. V některých částech může mírně připomínat telenovelu.
"Je to tvůj otec, Tomo!"
Tomo: :O "Jak jsi mohl otče!"
DeMalo - Vrhá se na svého syna a samou otcovskou láskou ho chce zabít.

Jak říkám, telenovela.

Škvírou pootevřených dveří prosvítá proužek světla. Pomalu, pomaličku se rozšiřuje. Měkké světlo se rozlévá po podlaze. Světlo, zpěv ptáků, sladké tóny hudby. To je všechno.
Žádný křik. Nic.

Knížka je čtivá, ačkoliv děj mě občas trochu zarážel. Navíc došlo k mnoha věcem, které podle mě byly neočekávatelné. Lugh zemře! Ano! - To bylo sice nečekané, ale udělalo mi to hroznou radost! Jiné podobné události už mě tak nepotěšily. Jo... Em byla fajn.
Planoucí hvězda také přináš pár nových a zajímavých postav - například vyšinutou stařenku posedlou létáním. Zároveň se vrací se spoustou postav, které už známe, rozvíjí jejich charaktery a dává jim větší roli. 

Původně jsem chtěla dát pět hvězd, ale když se na to zpětně koukám, ty telenovelní prvky mi opravdu trošku vadily. Nakonec tedy dávám čtyři hvězdičky. (Lepší hezké 4 než škaredých pět...) Můžete se divit nad délkou této recenze, ale já zkrátka už nemám co dodat.

Žádné komentáře:

Okomentovat